oroa inte, jag har varit vaken till 6 på morgonen

Hiiihaa, Anime maraton till klockan 6 på morgonen, det är epic skall jag säga till er. Speciellt när man har nörd kompisar glo tillsammans med. 8D
Och paus i tittandet hade vi också förstås, ungefär vid 4 tiden på natten. Då åt vi Nudlar.

Såå...animen vi tittade på i sträck var Durarara!


Handlar om japanska gäng i en urban delstad av Tokyo som heter Ikebukuro. En annan kul sak med animen är att det är samma skapare som gjorde baccano!. Jag tyckte väl att stilen påminde om den. x) och inte nog med det, Isac och Miria dyker upp i ett avsnitt i Durarara XD. Oh jisses.
Ungefär 25ep lång, med en extra special avsnitt.

Min favorit därfrån var Shizuo. En super stark Izaya-hatare som slänger trafikskytar som tändstickor omkring sig. Han är helt enkelt awesome.
           

Izaya gillade jag också. Han var en sådan där karaktär som kommer och går som han tycker. Jävlas lite med alla med att vara-troll-seriös och mixa med deras tankar och åsikter. Trollzaya skulle vara ett perfekt namn åt honom. Dessutom har han någon underligt intresse att stampa på telefoner. Inte undra på att Shizuo ogillar honom.
           

(jag gillade Shiz så mycket att jag vill cosplaya honom 8D min cosplay lista växer o växer~)

Sedan Fanns det i serien ett gäng som kallade sig för "The Dollars". Dom var de mystiska som klassades som starkast och som ingen visste om riktgit vem som var med i gänget. De kommunicerade på internet i chattgrupp och agerade lite sneakit här och där om något gäng bråk uppkom.

På facebook testade jag leta upp "the Dollars" och lol, de fanns XD o dit såklart, blev jag medlem B)
Sedan finns det också en DRRR chatt i en riktigt "the Dollars" stil som  är internationellt o fås besökas av alla. http://dollars-bbs.org/
Lösenordet är Baccano.

Så vad jag tycke? Epic var den. Jag gillade handlingen, många varierande karaktärer och miljön var stämmningsfull och fin. Animationen var toppen, och eftersom jag gillar Baccano så gissade jag på att jag skulle gilla Durararas stil också. Slutet blev lite kluven på en karaktärs "historia". Det skulle vara roligt om de visade mer om hur det gick för henne och om hon hittar det hon sökte.

en annan sak var epic, och den stunden vi måsta pausa animen för att få luft från allt skrattande.
Det var nämligen så att det fanns en karaktär där som hette Takeshi. Och han påminde om Takeshi från spelet Ao Oni. Men denna Takeshi hade en extremt överdriven elvis presley frisyr XD Oh jösses.

jag: Titta där e Takeshi.
Snailshit: o han heter Takeshi också XD
jag: omg, han har blivit vuxen x)
Snailshit: hans hår..omg.. 8D

YEEAH. Min dygsrytm är lite knasig just nu. Men jag bryr mig inte, för det var värt 8D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0