Chattar med Jens Berg(HBL chefredaktör)

och det är kul :)
______________________________________________________
Kommentar från Anna: Hejsan Jens. Du är en kämpeglad man som håller HBL uppe i toppen av läsduglighet. ;)
18:03
Jens Berg:
Mange takk!

_______________________________________________________


Btw, fest hos mange
!. 8D


och nu till  min andra fråga:

____________________________________________________
Kommentar från Anna: Och nu till min fråga: När började du med ditt jobb, alltså när du blev chefredaktör, och vad krävs det för att komma så långt i arbetslivet? och en extra fråga, vad tror om HBLs framtid?



Jens Berg:
Jag fick jobbet i somras och inledde på riktigt 1.10. Är med andra ord tämligen färsk ännu.
Före Hbl jobbade jag 16 år på Yle, först som redaktör i åtta år och sedan som chef i åtta år.
Jag tror att en chefredaktör behöver åtminstone tre egenskaper. En vilja att jobba med människor. En vilja och kunskap gällande att utveckla innehållet. Och en vilja att svettas med administration....
Jag ser ljust på Hbl:s framtid, annars hade jag aldrig tagit emot det här jobbet. Vi har passionerade läsare, proffsiga medarbetare, ett starkt varumärke och en vilja att förnya oss

______________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0