The Cake is a lie, a LIE!

Känner ni igen denhär meningen?
Den cirkulerar ganska mycket på internet och klassas nu som internet skämt eller fenonem(; vill ni ha en lista på alla dessa grejjer, gå in på wiki). Japp, det är GLaDOS mening från det populära  spelet Portal.

Det var faktiskt via dessa knäppa meningar och fraser som jag upptäckte spelet och nu vill jag också prova det! Det ser svårt ut men damn så roligt tillika. Speciellt GLaDOS som pratar under spelet gång när man spelar. xD

Från denna scen upptäckte jag Portal för första gången, min reaktion av den var faktiskt..what?!:


haha, en riktigt wtf moment. För att inte tala om en mening jag crackade upp vid som gick till såhär:
- do you want to marry it? WELL I WON'T LET YOU, how does that feel?
och en annan:
-ooooh, whaaat's iiiinn heeere?

så enkla fraser så enkel humor så uppcrackande, vilket liv jag har <3

Anyways, tillbaka till spelet. Det handlar om Chell som är en försöksperson som har i uppdrag att testa
Aperture Science Handheld Portal Device åt Aperture Science, genom att ta sig förbi 19 olika testkammaren(testrummen innehåller olika logiska problem som skall lösas i olika svårighetsgrader).Men testet visar sig vara vara något helt annat och Chells instruktör; GLaDOS som är vänlig i början visar sig vara en ond typ som tillsist försöker mörda Chell i sista kammaren.
Spelet går ut på att man förflyttar sig med hjälp av en pistol som skapar olika portal i olika färger där man kan passera och försöka hitta en logisk utväg till nästa kammare.



Here's the cake of lies!


Ooh, jag vill verkligen prova på det här utflippade spelet! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0