Musikgudar utanför Asien!

Jojojo dom finns också i min mp3 och dyker upp dagligen på mina youtube besök. Inte trodde ni väl att jag endast lyssnade på musik från japan? njae..85% jo! men det övriga 15% går faktiskt över till dessa band/artister, om inte mer t.o.m!(!) :

Green Day! Dem gillade jag faktiskt som första ordentliga band kan man säga. De var på 6:an i lågstadiet som jag blev nerkärad i dom! (oh Billie, your voice is melting music, 'nuff said.  ;3) och de hör fortfarande till mina favoriter.



Coldplay! De kom senare till min mp3 faktiskt, men de är ändå super awesome för det. Deras musik är så harmoniska och har en jäkla chill känsla i sig. Me like that. Dom är speciella på ett mysigt vis.



Asobi Seksu!
okej..hon här tösen är ett halvt undantag kan man säga. Hon lever i New York men är ursprungligen född i Japan. Men de flesta sångerna är på engelska så jag räknar hon till halv västerländsk till halv japansk. (Enligt henne så är det västerländsk musik) xD LOL jag vet att jag aldrig har nämnt henne men nu får ni reda på det! Jepp jag gillar grymt hennes sånger och låtar. Dom är så chill udda och man mäker och hör tydligt att hon har lagt in sin egen stil i sångerna. Ujujuj så härligt, så härligt. ;3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0