I'm still alive...

jag tränkte bara posta ett blogg inlägg och meddela er att jag lever ännu. Jag tog chocken ganska chill sist och slutligen. Jag menar vad kan jag göra mera? ingenting.
Blir jag student; Fuck yeah!! *knytnäven i luften a la america style*
blir jag inte student: aj fan *smila a la russia style* kol kol kol..

in the end: jag är ganska uttryckslös. Jag hasr varken varit deppad eller glad. Bara Euuh...? typ.

Näee  nu blir det flera avsnitt av mind your language. Jisses vad jag älskar den gamla TV-serien som gick på...slutet av 70/början av 80-talet. ;) den har en sån skön misstolkad humor med inblandad av engelsmännens sarkastiska babblande. xD

Tv-serien handlar om en en kvällskurs i engelska i England för utlänningar, då menar jag utlänningar som inte kan språket från första början. Engelska läraren heter Jeremy Brown och håller kvällskurserna. I klassen går de igenom typisk engelsk grammatik och på samma gång händer en hel del korkade händelser där konflikter och bråk kan uppstå. Mest på grund av misstag och misstolkning osv. En hel del dos av utländsk humor mot andra länder som uttrycks i stereotypiska drag(bl.a. uttal, beteende osv.) som slipar till serien till det bästa.
Värt att kolla? jajamän!!
Juan och Ali är nog mina favoriter... deras kommentarer och svar äger nog hela showen. xD





haha om endå våra enkka lektioner var så här up crackade XD härligt härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0