NärconX

text och bilder, jajamänsan.Det är bara o ta i minnet och orken!

Vi(jag, Meimei, Idaho, Wiu och mami) startade ungefär klockan sex på kvällen till åbo hamn. Båten for ca halv nio tiden iväg så vi hade gott om tid att fara ombord. Allt bra än så länge..tills vi kom till hytten.
...
pfffftt.
..hytten var öh? fin.
Den var på andra våningen, bland fyllona och rekkaförarna. Ahaah. Näe.
Meeen det var bara en natt så det skadades inte..trodde vi. XD

På natten var det ett par fyllon som härjade i korridorer, si sådär klockan 3 på natten och ropade och hade skriktävling. Me not gusta.


lite packning? MYCKET PACKNING FTW!

Sedan kom vi fram till stockholm så efter en halv sömnlös natt på fyllobåten.
Vi tog metron över till busstationen där närcon bussarna skulle avgå. Där väntade vi ca 2 timmar på att slippa iväg. Egentligen tänkte jag och Meimei ta en titt  på gamla stan, men väskboxarna snodde våra mynt och ingen dörr öppnades så där fick vi vänta på stället tills bussarna kom, lovely <3.
Meen det var inge problem. Jag hade också bestämt träff med ViktoriaR från japan.ifokus för att betala alla saker jag har köpt från henne ^^ yay! jag blev rik på musik och j-rock saker ^^
När konventbuss tiden började närma sig så ökade nörd människorna. Jaa vi samlades ihop i ett stort gäng som baraa ökade och ökade. Och vet ni vad? två finlandssvenskar träffade vi på där som också skulle till konventet. :D De var båda två från jakobstad och jätte trevliga x3. vi pratade och pratade, trollade och trollade. Sedan kom bussen och vi alla hoppade på~




Bye bye stockholm, nu mot linköping!

Nu var vi framme. Vi tog oss till kön som var..flera hundra metrar lång XD

vi köade....

..köade....

..och köade i ca 2 ½h i hettan. LOL

(obs, från konventbilder.se)
Och Kenny fanns där i kön. 8D jag hade lust och peta med min flagga så han pyser ut och därefter säga; OMG I killed Kenny :O

Vi blev bekanta med ett par tvillingar; Tove och Linnea. ^^ de var super härliga och de var precis  som Fred och George från HP :D Haha :D

en pool. ^^ här spelades lite musik så vi dansade en hel del i kön. 8D
dessa låtar kom fram:
Narwhals
look at my horse
rick roll
Trolololol guy
en hel del remixar och anime musik samt carameldansen

Första dagen orkade jag inte cosplaya på eftermiddagen. Så jag gick i vanliga kläder och tramsade omkring. Vi tittade i butikerna som fanns där och umgick med nya vänner~

Här åt vi allihopa närconburgare. Om NOM NOM.

Sedan kom Tan-Chan och Liss till konventet och erbjöd fanservice. De cosplayade som Sunao och Sora~ med ursnygga cosplays x3 De var jättetrevliga och awesome personer~!

På kvällen fick jag endå en cosplay lust och körde med Robot Unicorn Attack! LOL med den galopperade jag på konvetet spelade "aaalwaaays-låten" och på natten dansade jag med en annan enhörning nyan-dansen! LOLOL.

Följande dag, kar det hetalia Korea som gällde för mig. Och för tvilligarna var det D.gray-man cosplay; Jasdero och Debitto!

Så perfekt för dom att jag saknar ord :'D

klockan var 10 på morgonen, The Game time!

Sedan mötte jag på andra hetalia cosplayare! Nord och syd Italien..med pocky, tomat och en random vattenflaska.

Idag cosplayade Tan-chan och hennes vänner Tetris..i hallen. när de promenerade spelade de den kända tetris musiken. Awsome!

Cookie monster, ARR!

argh? where are u taking me? D8

-why are u brittish anyway?
-Im not brittish Im just gay
-excellent~!
Bakura och Marik gav också fanservice <3

host club cosplayare i korridoren~
Nästa del lovar jag at det kommer imorgon. inlägget är på utkast för tillfälle~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0