Harry Potter och hemligheternas kammare

Det var sjukt längesen jag såg den sist. O_o säkert...för 3 år sen eller något.

Men jag måste tamme tusan säga ärligt att filmerna är bra! Miljön, skådespelarna, effekterna, hur de klipper ihop storyn, det är inget lätt jobb. Så alla ni som klagar och stönar på filmernas alla tabbar och handlingsbrister får väl tänka lite mer realisktiskt. Det är ju en film. Filmen kan ju inte ha 100% bokens handling, i så fall skulle den över skrida en lämplig längd, och därmed göra den för utdragen. Dessutom gör dom inga egna handligar, vilket är ju bra(höhö, som i Eragon..där man kan snacka om grovliga tabbar). Det som jag gillar med HP filmerna också är hur en snabb förklaring på alla detaljer kommer bra fram. Man blir inte förvirrad och det tar ingen lång stund, vilket är bra för tittare som inte har läst boken. De får en tydlig förklaring om vad som föregås, och vad som är vad.
Men förstås, att läsa böckerna gör förståelsen och detaljerna mer korrekta, och luckor (som tyvärr blir borttagna) blir fyllda med logisk info. Och ännu till, böckerna är awesome, nuff said.

Hmm..nu skulle det sitta fint med att ta tåget till Hogwarts, jag blev sugen på all mat som serverades i stora salen.

                   
Om nom nom nom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0