2 veckor: Från möhippa i Åbo

Nu skall jag updatera de skojjiga två veckorna som jag har sysslat mycket med. Min kompis syster har nämligen gift sig(grattis till brudparet ennu en gång) och jag har deltagit i båda aktiviteterna. Och det har varit roligt.
Jag har varit med om värsta hagelvädret, skrämt gamla tanter, disskuterat med alkoholister i åbo, dansat med utlänningar och trillat av en cykeljävel.
Ja allt detta och mycke till har hänt, jag börjar med
förra lördagen,möhippa:
Här vaknade jag kl. 9, gjorde mig i ordning, frågade tiden av min kompis som sa fel tid, lol. Så jag kom försent dit med andra ord, men det gjorde ingenting för det. Jag hängde på med dem endå. Det första min kompis syster fick göra, I då, var att ha en leksaksprinsess krona på sig och ett band med tuttar(nappar då för er svenskar som inte skall missuppfatta ordet) och gå med det hela dagen. Först så körde vi ner till strömma för att J skulle lämna sin bli hos sig och vi skulle fara med taxi igen upp till byn och sedan ta buss till åbo. Men före det så fick I svara på några frågor om sin partner. ^^ När vi var uppe i byn igen så måste I köpa Kortsun(kondomer) för att sedan sälja dem vidare till bekanta och okända. Varför? för att det hörde till "en måste göra på möhippa dagen för skojjs skull". Det var ganska humor, och hon fick faktiskt 2 sålda i kimito redan yay.
Sedan kom bussen, då åkte vi till åbo.
I Åbo så skulle vi äta på en restaurang, en amerikansk/texas restaurang blev det. Servitrisen vid vårt bord var mycket humor och trevlig, dessutom var han utlänning så det förklarade ju hans trevlighet(lol, inget illa menat för oss finländare, men jag tycker utlänningar är mer öppna). Jag åt någon hamburgare med franskisar, mycket nam nam. x3
Efter den måltiden så gick vi genom kuppis parken till bowlingshallen. När vi gick genom parken passade I på att fråga några random människor om de ville köpa kortsun av henne, men tyvärr så var alla sådana dönickar och nekande bara + kyttade lite skitit, hey, come on folk ta de som humor iaf när vi har möhippa här dammit.
Jaja, varmt och skönt var vädret, nästan för varmt, höll på att svettas ihjäl av värmen fastän jag bara hade topp, väst och capribyxor på Dx.
Um ja, sedan bowlingen då. ^^ den var rolig. Vi hade beställt disko bowlig så att hallen hade såndär disko ljus blink blink fundering så det gjorde stämmningen bättre. :D
I början när jag skulle bowla så sket det sig hela tiden, för att jag inte hade kommit igång med tekniken. Men sedan efter en stund började det löpa. Jag fick strike några gånger vilket är ju bra ;D och så tjöt jag Striiikuu(som Lavi brukar göra när han ser en snygging) ^o^.
När vi var klara så vandrade vi iväg till busshållsplatsen, men före det så chillade vi i gräset, för det räckte en stund innan bussen skulle komma. En bit bort såg vi två män i 20 års ålderna som låg i gräset med öl. Vi sa åt I att hon skulle sälja kortsun åt dem, hon gjorde det och gick dit och frågade. Efter en stund kom hon tillbaka och sa att vi alla skulle komma dit för att annors så skulle de inte köpa. lol. Och de gjorde vi. Vi gick att alla dit till dem och satte oss bredvid dem och talade. mycket trevliga gossar fastän de hade lite druckigt, men inte till de värsta som tur det. ^^' De frågade oss vad vi gjorde och orsaken till att I säljer kortsun och då förklarade hon. De pratade då finska men jag förstod nog ändå va de sa för att enkel talar finska är ju inget problem att förstå av. Jag sade också några ord till dem lol, nog måste man ju försöka, eller hur? xD iaf så var de trevliga men vi hann inte prata så hemskt länge till för bussen började just komma till busshållsplatsen. Vi sade hejdå till dem och gick därifrån till bussen
 I bussen så satt vår ena dissande kommuns människa: A.(jag sätter int ut riktiga namnet, iaf h*n skulle läsa inlägget, *skrattar*) hon var iaf helt poissa i världen och löste korsord hela vägen till Arkadia.
När vi var hemma i kimito for jag hem, jag skippade efterfesten eftersom jag hade prov till läsa på. Tack skola att ni kan erbjuda med prov det slösar ju inte alls bort min värdefulla tid. 
 :)   :)   :D   :D   :D  >:D  >:D   >:)   >:)   >:)   >:(
slutet gott allting gott.

Gårdagens lördag, bröllopsdagen:

Babadadaaam..coming sooon!! on DVD and BlueRay.


nej fan jag tar det imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0