Versailles konsert var...

Vackert, bra, underbar, jaa shit det var super. Ni jrockare som missade dem, far på den nästa gång. Så värd var den.

Vi startade ungefär kl 4 till helsingfors eftersom tiden jämt blev flyttad -__-¤ det var meningen att vi skulle starta kl 2 men icke.
 (mina konsert kläder)

Nåja, vi kom dit ungefär 7 tiden och jag började genast leta upp VictoriaR från japan.ifokus, hon bor i sverige och hon passde på att åka till finland för att se versailles pojkarna eftersom dom inte kom till sverige.
Jag gissade på att hon var bland dom som stod längst fram i kön och frågade gruppen där om hon befann sig bland dem. Tyvärr så nekade dom att dom inte visste om henne. Skumt. o_O För hon är ju värsta konsert beroende att jag tyckte att hon befann sig där.
Jag letade och letade utan resultat och beslöt att jag inte nu råkar hitta hennes, shit happens. Synd dock för nu fick jag inte hennes An Cafe svettband som hon skulle ge gratis till mig ;(
(kön)

Vi köade och köade och när det blev insläpp så kom vi in efter en stund.
MEN. Vi fick bra platser för det, bättre faktiskt än LM.C! vi var ca två meter från scenen, om inte mindre! och mitt framför Kamijo! yay! :D

Före vi kom till våra platser så köpte jag en stor affich, t-skjorta, tältstorlek kallar jag det(lol) eftersom det inte hade M kvar mera fick jag nöja mig med L. hihih.
Min kompis köpte foton och väska som var också snygga ;) Me want men pengar räckte inte här heller.
CD:n skippade jag för den var 30€, nog för att det skulle ha varit värt men men...
 (min t-skjorta)

Medan vi allihopa i lokalen väntade på versailles så ropade vi i takt med deras bakgrunds musik på dem. ^^

ungefär dom här låtarna spelades under konserten

  • Sound in gate
  • Aristocrat's symphony
  • Shout & Bites
  • Zombie
  • Catharsis
  • The umbrella of glass
  • Silent knight
  • Gekkau
  • Amorphus
  • Ascendeant Master
  • Serenade
  • God Palace - method of inheritance -
  • Princess
  • The revenant choir

Många sjöng med Kamijo på Ascendeant master bland annat jag och när låten serenade skulle spelas sa Kamijo: for Jasmine You och knäppte händerna luften, alla gjorde efter och de var såå vackert ;__;
+ så under låtens gång så hade väldigt många tagit med rosor som de höll upp och svaja till musikens takt.

Dom hade då en stödbassist som spelade i Jasmines ställe, kommer inte ihåg vad han hette mera, men bra var han också. :P

Ha, jag kan också nöjt säga att jag fick två bilder från konserten och en film, mer hann jag inte ta förren en vakt kom och knacka mig på axeln och sa åt mig att lägga bort kameran >.< bläh. men jag hann iaf ;D

Efter konserten ropade vi alla WE ARE VERSAILLES!.så jäkla epic. ^^

När vi kom ut ur lokalen så köpte vi dricka åt oss och åkte hem.
(efter konserten)

Nu senare när jag läste på japan.ifokus så fick jag reda på att VictoriaR var nog på samma konsert och att hon stod som 6 personen i kön längst fram o_O hur jäklar kunde jag inte hitta henne?! Men sedan när vi disskuterade om saken så kom vi fram till att hon var möjligen borta då jag kom vid 7 tiden och letade upp henne. Alltså jag var vid fel tillfällen och letade. sugit men shit happens.
Vi tog det ganska chill ändå ^^

Jag läste också om hennes konsertupplevelse när hon köade och kösystemet ganska sjukt om jag skall vara ärlig, här är hennes text från japan.ifokus(http://www.japan.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=2c1d0652-725c-45a2-8fb2-3f33c413122c&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup):

"Jag och Pu-chan kom till kön vid halv 11, trodde det skulle vara mycket folk men det var heelt tomt, eftersom man bara får börja köa vid 5 (3 timmar innan) Vi försökte införa ett nr system, många tyckte det var bra men självklart finns det alltid folk som är missnöjda så det blev inte av. Fick höra att de finska fansen kan bli vääldigt aggressiva så vi la ner allt.

Jag, Pu-chan och våran kompis satt i alla fall vid ingången, och då kom Versailles! Ofixade och med solglasögon gick de in i klubben, Teru tog en bild på klubbnamnet med sin mobil (finns uppe på hans blogg haha) Var heelt sjukt att vi såg dem, helt underbart!<3 Väldigt desperata satt vi sen vid porten och kollade på Versailles (Yuki gillar att dansa och äta Pringles xD) och när Kamijo vinkade åt oss höll vi på att dö, haha ;)

Tyvärr förstörde kösystem så himlad mycket. Förstår inte hur arrangörerna tänker, alla fans tycker det är jättedåligt också. Man fick stå över en gata och rusa över, samtidigt går alla berserker och INGEN bryr sig om någon ramlar eller skadara sig. Går ju bussarn och spårvagnar där så någon kan bli överkörd! Fick höra hur folk har slagits blodiga och fått armar brutna, USCH! Fansen är jättesnälla, men när det kommer till att få en bra plats beter de sig inte mänskligt o_O"

// victoriaR

em jaa, håller med dig där nog, hoppas det sker förändringar på det.

som lite extra ennu till dethär inlägget så kan jag posta viccis händelse efter konserten, just för nyfikna jrockare:

"Bandet gick och åt på en restourang brevid livehuset, en del fans satt kvar och stirrade genom fönsret, de åt mackaroner (med köttbullar till antagligen haha) och drack en hel del sprit lol. När de skulle ut satte staffen upp grindar för att fansen inte skulle storma (?)"


haha, mycket bra konsert det säger jag ;) jag bara hoppas att de kommer tillbaka till finland igen om några år för jag vill uppleva dethär pånytt ^_~


Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag ska nog definitiv fara nästa gång de kommer hit (om de kommer) om de var så där bra.

Finska fans är ganska galna jo. Också på Green Day var ju folk helt galna, när jag skulle in blev jag skuffad mot ett staket och på själva konserten blev jag knuffad så jag föll, jag antar att finnar är agressiva, haha xD

2010-07-02 @ 16:16:27
URL: http://fanipala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0