LM.C konsert = awesome!

skall försöka sammanfatta den roligaste måndagen jag någonsin har haft. :D men tyvärr kommer jag inte att lyckas :3 har för mycket att berätta helt enkelt. Eftersom det var fotoförbud så har jag inga bilder(sry) varken av kön eller bandet(lämndade kameran hemma) :( observera också att allt inte kommer i ordning precis, för jag kommer inte håg exakt vilkendera händelse som skedde efter vilken.

Okej, den 5 april 2010, kl. 14.30. Startade vi till Helsingfors, men före det kom M till mig och vi åt någonting smått så vi skulle orka stå, köa och hoppa. Bilresan var lugn och vi tog en liten genväg så vi kom snabbt till Helsingfors. på vägen tog vi en liten paus för att dricka lite.

 Vi kom till Tavastia kl. 17.00 precis en timme man får köa. men heh, där var redan en lååång kö(två kvarter med köande folk). Så vi stod och köade i ca 1h 30min till insläppet. och under tiden blev kön dubbelt så lång. o.O så det var endå tur att vi inte kom senare.
Vid insläppet lämnade vi rockarna i en garderob ställe och sedan köpte vi cd:n och en stoor affich men jag ville också ha en turne skjorta men jag hade inte tillräckligt med pengar. Too bad T_T

När vi alla var samlade i lokalen för försökte jag och M komma så långt fram till scenen som möjligt. Först stod vi vid sidan om typ och ganska långt bak men sedan under konsertens gång så flyttade vi oss längre och längre fram. så man stod typ hm..3-4m från scenen + att vi stod i mitten. Så bra platser hade vi och man såg LM.C jätte bra därifrån. <3
jbk,jv,
så här ungefär (hejja paint xP) Iallafall så den där lila pricken är var jag stod i början.(det där svart markerande är var publiken i allmänhet stod,också på läktaren och trappan men jag orkade inte ritade dit det.) Den där röda pricken är var jag stod senare. 

Konserten började med att LM.C trädde fram, var glada och började spelade låten Ghost Heart som öppningslåt, och bra lät den låten live. ;) 





När de hade spelat den presenterade de sig och stöd bassiten, keyboarden och trummisen. Maya försökte nu prata finska till oss och hade en liten lapp som stöd. ^^ han sade bland annat:" I know finnish: moi, moimoi, moikka, paskianinen. xD lol vilket ord. Sedan sa han också hejdå på svenska och sa därefter ups, thats swedish. ^^ Aiji sade också också några få ord på finska till publiken och blev och fundera på något  på pappret och fråga Maya på japanska någonting. hehe :3
Maya fråga oss publiken också om vi gillade salmiak och fansen svarade med jaah. och Maya sa sedan"well I hate it. I don't like salmiak". hihi. Han tyckte bättre om japanskt godis, men jag förstår han för jag gillar inte heller salmiak. >:P
Maya frågade oss sedan vad mäkkäri betydde och vi alla svarade honom att de betydde McDonalds men han hade svårt ti höra alla svar så han lät en från publiken längst fram svara i micken. Och hans reaktion till svaret var: ooh, McDonalds, Im lovin it. sa han sarkastiskt.
Efter det lilla pratet med pupliken körde de med några låtar till men kommer dock inte ihåg namnet på alla låtar men en av dem var meteorion.
Små prat med publiken, skämt och roliga danser ägde rum här. Till vissa låtar viftade vi mycket med händerna framåt och tillbaka och hoppade till de svängigaste refrängerna. Sen kom min favorit låt Optimistland. ohh jag fick höra den live. otroligt bra. ^o^



Efter några låtar till så sjöng Maya låten 88 utan musik och sa att vi skulle sjunga med som vi gjorde och efter det spelades riktiga hela låten upp och han sjöng den live. aww.


Nu presenterades Denkiman som hade stått lite vid sidan om och dansat. Maya bjöd han lite på energidricka som denki skulle dricka upp. haha. två brukar hällde han i sig och publiken hejjade.  Efter det körde de med låten Chemical King twoon och Denki slog med symbal saken( en såndär stor grej de har i började på deras PV)
och låten började. oh, den var kul att smådans till.
Sedan hände en liten "accident" efter någon låt med micken och ljudet så en liten stund fixandes behövdes, but it was no problem. ^^
Sedan kom några välkända låtar till ex. Oh my juliet. och Edo Funk där Denki visade oss en dans som vi alla skulle härma efter. :P De spelade också punky heart som jag misstog mig för låten boys and gilrs. men kom snabbt på att jag hade fel låt i huvudet :P
Efter det for dom bort. Så publiken ropade encore tills dom kom tillbaka. När de gjorde de spelade de upp ennu ett par låtar och Maya tog ett rosa diadem från publiken och satte det på sig och sjöng och dansade med det på sig. xD sedan satte han diademet på denki som skuttade omkring med det sen på sig. ^^
Vi gjorde vågen med händerna och räknade på finska, där frågade Maya igen vad vi sade så någon från publiken svarade att vi räknade och sen sa ready. Då skratta Maya och lärde oss räkna på japanska till tre och vi gjorde vågen på nytt.
Sen Sa Maya efteråt att vi skulle hoppa och ropa LM.C, LM.C LM fucking C! haha  LOL. och då körde de med låten Rock the LM.C och herregud vad publiken var igång. man trodde att golvet skulle braka sönder när alla hoppade i takt med musiken.



Efter det frågade Maya om någon fyllde år och då blev det lite tyst i lokalen men sen så var det en som sträckte upp handen och pekade på sig själv och då började Maya sjunga "happy birthday to you" till henne och publiken hängde på. Lyckos henne som på sin födelsedag fick höra Maya sjunga för henne. D:
De sista låtarna som spelades var John bland annant. :) där hoppade och dansade publiken vilt återigen. LOL. Och sedan spelade de en till bra låt som jag hade väntat på: Boys and Girls. Den låten var sjukt härlig att höra live och Maya sa åt oss när pojkarna skulle ropa och när flickorna skulle göra det. haha jag dansade och hoppade och sjöng med till låtens slut. xD
Där tog konserten slut tyvärr, de vikade hejdå till oss och tackade för en awesome konsert och sa att de gärna kommer tillbaka hit till Hesa. :D

Det var stökigt att komma ut ur Tavastia, alla trängdes och skulle ha sina ytterrockar. + så kände man sig slut, hes och döv xD oh my tänkte man. men ut slapp man och pappa kom emot oss och körde oss hem till kimito.

En shit bra konsert det var de :D jag skall definitivt fara och höra på dem pånytt när de kommer tillbaka. ^o^
Så här såg dom då ut på scen, skön stil dedär :)
rftfgws



Aiji skrev ett myspace inlägg här:http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=1001303141&blogId=532290945 
om vad han tyckte om hesa konserten


Nykyinen mieliala:  kuumissaan
AWESOMENESSEST!!
AND, it was the live that I felt so much love I could possibly get.
 
Finland welcomed us warmly when we came here last year.
 
I could felt much much more love than the last time. 
All the fans in Finland, THANK YOU VERY MUCH.
 
We will be definitely coming back here to see you! 
-Aiji


haha awesomenessest? LOL vilket nytt ord han har kommit på.

det här inlägget var öhöm som en roman. xD men blah, när man har varit med om någonting vill man ju oftast berätta detaljer xD

Rock, rock, rock the LM fucking C!

Kommentarer
Postat av: Vanu

Det verkar ha varit roligt ^^

Jag önskar att jag också skulle ha kunna fara, men jag hade inte råd :(

2010-04-08 @ 17:01:30
URL: http://fanipala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0