Its the magical mystery kind, must be a lie~

Här är två låtar jag tänker dela med mig. SHINees video Sherlock som Zack visade till mig efter skolan. Jag blev fast i den direkt. Den andra videon hittade jag när jag letade efter andra låtar av ESATMZ. Finyoutube fynd med feelis.
SHINee- Sherlock


Edward Sharpe & the magnetic Zeros - 40 days Dream.



Bortsätt från bra musik har jag fått min Elisabeth cosplay komplett. Både klänning och rosett är upphängd i skåpet. Hela outfiten passar mig utmärkt. Så positiv feedback skall jag ge ti dem på ebay.

Jag skall btw blondera håret den 4.Maj. För att få två andra hårfärger att fastna i mitt hår. Just nu är håret för mörkt för att få bra resultat, så jag måste gå till blonderings lösningen istället. Ugh...blont hår på min födelsedag...not acceptable. Oh well...ska bli intressant iaf.
Jag hade tänkt klippa håret i en frisyr som Key från SHINee har på Sherlock vidoen. Jag blev så inspirerad när jag såg den och tänkte "BAM" den skall jag ha. Zack printscreenade bilder från musikvideon i hög kvalite och skcikade bilderna till mig, som jag skall använda som referens när jag far till frissan. När jag har det klippt så, kan jag ha de både platt och uppstående, och dessutom med två färger i håret. Njom Awesomeness!


dock blir mina färger cognac ljusbrun och cherry red. X)

Ajo, juste!
Förra veckan, på fredag var jag till åbo och träffade äntligen Nath. ^^
Men den dagen slutade...tja fullkomligt oplanerat och oväntat XD LOL
Vi umgicks så mycket i stockmann och övriga centrumet att vi glömde bort tiden och jag missade därmed sista bussen till kimito. Fuuuu-
och inte nog med det.
Jag hade låst in mitt bagage väska med kläder i matkahuolto byggnaden, vilket också hade stängt. >.<
Great.
Så jag valde en spontan lösning på problemet. Jag stack till Nath och övernatta där. Eftersom bussarna till henne går mycket oftare och fler än vad kimitobussarna gör.
Anyways, jag klagar inte, tvärtom, det var super awesome och snällt av dem att jag fick stanna över hos dem.
(fast jag måste erkänna, att liite awkward var det, eftersom jag var inte helt beredd på det, och vi  hade tänkt ta vårt relationship  "sakta och säkert" med tanke på våra familjer, så inte allt blir för "plötsligt" XD) Men jaja. Det gick fint sist och slutligen. Super mysigt och derpig kväll blev det. XD TF2 spelandes, youtube tittande och annat smått och gott sysslade vi med. ^0^
Följande dag sade jag "goodbye" till Nath och for tillbaka till Åbo för att "lösa ut mitt bagage väska" XD därefter ströva omkring på stan för mig själv XD
Sedan tog jag eftermiddags bussen hem...och åt kål låda. MAT YUM!

På tal om mat, dagens mat i karis sög som värst. Det var kåldolmar. Vanligtvis älskar jag kåldolmar...men de här..tog priset i illamående! Måst erkänna att min mage inte mådde så trevligt efteråt XD lite krampigt o så. Men jag överlevde. So no worries. Jag vet nu härefter att nästa gång det serveras kåldolmar så skall jag övergå till kaninföda istället, bestående av sallad.

Snart är det inträdesför dags till Universiteten. Miljöbiologi och cellbiologi. Känner mig på Mårten Gås humör för tillfälle, men det skall jag ta och ändra på.
Study everyday....typ XD


Kommentarer
Postat av: Snailshit

hej lol?

2012-04-27 @ 00:57:35
Postat av: Zack

"Här är två låtar jag tänker dela med mig, fina youtube fynd med feelis." - Hej, hörru, ja vill ha lite credit för det var jag som visade Sherlock till dig! O.o

2012-04-28 @ 10:35:56
Postat av: Le awesome aka achniii~

Hahaha yees yees, de va lite indirkt dedär, men uno momento theeeree XD

~----

Sådärja, nöjd? 8D

2012-04-28 @ 15:07:22
Postat av: Zack

ju.. Lyssna btw på Shinee - Ready or not, refrängen jätte catchig

2012-04-29 @ 01:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0