Happy Hunger Games?

Igår var jag, Snailshit och Char till Helsingfors för att shoppa och senare titta på filmen "Hunger Games" som verkar rätt poppis nu på bio.
Oooch jag förstår populariteten.
Holy Ra and his pillow!
Jag saknar ord. Först och främst, kände jag bara en såådan provocerande ful våg i hela filmen. Hur samhället var kluvet. Hur de fattiga o rika var delade. Hur de valde ut spelarna. Hur fult spelet var. Hur spelarna bara hade möjlighet till ett val i spelet. Och arrangörerna som fuskade lite här var för att bilda drama och spänning till pupliken.
"så länge det finns tittare, fortsätter spelet"
och förstås det finaste av allt, spelets ursprung; ett minne av alla krig som har passerats och för freden.
. . .
my ass.
Men trots allt av denna provocerande film, så kan man inte hata den. Den var bra gjord.Mycket bra gjord. Den berörde mina känslor, vilket jag tycker är en viktig grejj för att film ska nå toppen till awesomehet. Den var grym.
Och scenen mellan Rue och Katniss.
Feelings. asdfrtykl. Vi hade snyftkalas med popcorn i biosalongen typ.



Nu över till boken för fan. Jag skall läsa den. Det är lagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0