ohh idag är det en bra dag, och jag har det bra idag.

Idag hade jag sista jobb dagen yippiee :D
Det var ganska chill då för att vi skulle städa wc och socialutrymmet. Men på eftermiddagen så var det begravning så vi kunde inte börja städa wc rummet då eftersom alla kommer typ att använda dom. Så vi väntade tills allt var över och att vi kunde städa ifred.

På eftermiddagen for jag till Åbo. Jag såg min storasyrras lägenhet, en etta som  var väldigt enkel och fin. :) Det var egentligen meningen att vi skulle snygga upp den och städa men det hann vi inte med eftersom syrran slutade så sent från jobbet sitt. Därför hann vi bara se lägenheten, fara och äta till kina restaurang och snabb handla mat. Sedan måste jag ta sista bussen från åbo hem.

Nu här hemma så är jag heeelt ensam och har skojj. Mam och pap är till sjöss på väg till estland och IdaHo & CO är på bio och ser på Eclipse.(dåligt filmval jag vet)

När jag kom hem sjöng jag ^^ och såg på Blindness filmen. 
hihih jag gillar filmen den är så där speciell av sig + att jag gillar handlngs idén. 
och det största plusset, två japaner finns med. mwihihi. x3


Blindness filmen  handlar om en stad som av ingen orsak drabbas av en epidemi, vitsjukan kallas det och det innebär att man mittiallt blir blind. Men inte sån blindhet att man ser svart utan i det här fallet så ser man bara vitt, ungefär som att man skulle bli bländad. En japan drabbas först av sjukdomen och efter att ha rört andra människor så sprider sjukdomer sig vidare. Utom till en kvinna. Hon blir den enda som kan se normalt och måste hjälpa folk som har blivit blinda. Inte nog med det. Eftersom epidemin spirder sig via beröring så bestämmer sig myndigheterna för att isolera de blinda från vanligt folk för att hindra epidemin att sprida sig.
Alla blinda skickas till ett fängelse liknande ställe(vad jag tycker det liknar) och där får de klara sig bäst själva med vissa tid punkter med mat som skickas dit. Kvinnan som kunde se följer med hennes man(som hade blivit blind) till isolerings stället. Där lådsas hon att vara blind för att kunna hjälpa och stöda hennes man och andra personer och på samma gång hålla stället iordning.


Väldigt intressant film det säger jag.
näe nu skall jag sova, klockan är ju 2 på natten ;/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0