Soviet eller Russia?

haha, jag vet att det är samma person, men dehär två klädalternativen är så olika varandra så man kan dela upp det i orginal russia och soviet russia. Varför? för att soviet rysslands kläder påminner från den tiden då WW II varade.

så nu sitter jag här och funderar på vilken version jag skall cosplaya. Förstås är soviet mycket svårare, men fördelen är självklar, mindre populär men mer awesome.
Den orginala finns det massor med folk som cosplayar. xD så att köra med soviet stilen skulle inte vara dumt när endå Tan-chan och jag skall spela upp vinterkriget., höhö xP

This:


Or this:


x3

Kommentarer
Postat av: Tan-chan

Tycker du ska ha Sovjet isf för den versionen har jag inte sett förut på konventen här. Eller så har jag bara varit blind. xD Ser mer kinky ut också om lilla Finland springer med Sovjet. xD Ryssland har jag dock sett flera gånger. Typ 4 Ryssland på ConFusion? LOL!



Men den cosplayen ser rätt så enkel ut ju. Jag har sytt mycket värre än det där. (O_o) Tipsar om www.svenskamonster.nu där de säljer massor med mönster för just kläder. de har sådana rockar där också. Tror man kan ta 50H6-mönstret under SYMÖNSTER > Ytterplagg sida 2 och rita om den lite bara.



Maila dem dock och fråga först om de skickar utanför Sverige, men det tror jag de gör. Stina, som äger butiken, är supertrevlig. Man kan fråga henne om råd också angående vilket mönster man ska använda.

2011-05-21 @ 13:58:16
URL: http://www.tan-chan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0