Felidae

I förrgår såg jag en film, en tecknad för äldre/vuxna.
Nej det var inte en anime den här gången utan en en helt vanlig charmig tecknad från 1994. Och jag är glad att jag väntade med att se på den för den är inte en happy disney barnfilm direkt.
No no no.
Våld, erotic med mera finns i den, inget som de yngre skulle vilja stöta på tror jag xD
Hade sett och hört om filmen tidigare förrän jag började se den på riktigt men jag hade inte lust att se den då, eller snarare jag undvek att se den efter att ha hört rykten om den och sett små klipp trailers.
Men nu när jag såg den var jag beredd på vad jag gick in på att se, och visst, jag rycktes vid vissa tillfällen och tänkte att jag skulle få traumor vid vissa scener men...jag överlevde. Och när jag såg klart filmen tänkte jag, Damn vad bra den var(fastän den hade sina hemska ställen).

jaja så nu presenterar jag filmen Felidae. Handlar om katten Francis som flyttar in till en stad med sin Husse Gustav. När Francis har precis bekantat sig med sitt nya hem så ser han att ett mord hade begåtts på hans bakgård. Genast när han börjar fundera på mordet drar han sig in ett mysterium, en mardröm som han försöker lösa så gott han kan. Han träffar vänner på vägen som hjälper han med att hitta ledtrådar till mördaren.

simpel förklarad handling,skulle jag gå in på detaljer så skulle det räknas som spoil. Det som är bra med filmen är att efterhand får man mer och mer förklaringar och synpunkter på mysteriet. ;) och en hel del vändpunkter.
Det som fick filmen mest att kännas creepy och trauma var Francis underliga mardrömmar. usch.

Sammanfattat: inget precis för dem som "älskar" katter och önskar allt i världen att de inte skall utsättas "våld". If you know what I mean.

                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0