Moira



Oh jag bara blir beroende av Sound Horizon för varje dag som går.. Dom är så lovely.
Och de har den bästa lyricsen hiittils jag har stött på! Sångskrivaren måste ha en av de kreativaste hjärnorna på vår planet. Jag menar hur kommer han på allt, och hur lyckas han formulera dem på ett så snyggt poetiskt sätt?.

Ett annat album jag gillar efter Roman är Moira(nej inte moria). Där har dom lite blanda ihop ryska ord, vilket jag inte har stött på tidigare. ;) men det låter hur bra som helst + passar bra när moira albumet har lite såndär..passion musik med fart och opera blandat. ;P

Här är faktiskt en musikvideo på deras första låt i Albumet:

måste erkänna att jag inte fastnade moira förut. Vet inte direkt varför, troligen för att de var så mycket orkester och höga toner. Men nu älskar jag det!

En annan låt jag gillar:

haha början låter helt happy, sen blir den lite orolig och sen pam någon strid blandat med härlig känsla blandat med sorg bryter ut. vilken kombination. Jag vet inte hurdan stämmning det blir. Endera bra eller dålig. speciellt på slutet. Okej dax att forska i sångtexten igen. :)


Kommentarer
Postat av: h4nna

jahh :-------D

2010-11-16 @ 21:15:15
URL: http://wiu.blogg.se/
Postat av: h4nna

jaaah, jag e också stolt haha :--D

2010-11-17 @ 20:29:17
URL: http://wiu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0