Porträtt projekt nummer 1 wip.

Nu skall jag träna porträtt teckning med blyerts pennor som material. Det kommer då att komma upp j-bandmedlemmar som jag skall träna att teckna av.
Varför jag gör det här är har en enkel förklaring: för att jag skall förbättra mig i att teckna realistiska människor etc. och ta en liten paus med mangateckning som jag har sysslat med i ca. 4 år ^_^

Så här är första steget och projektet: Vistlip grabbarna. ;) haha..
och just nu håller jag på med Rui. Och har ungefär grunden klar och skall nu fortsätta på håret och jackan. jag märkte tyvärr efteråt att ögonens placering och andra "ansikts delar" är lite fel. Men det är som sagt bara en övning, inte kan man lyckas 100% på första bilden ;P nästa gång skall jag strukturera bättre.

Om ni andra som läser det här finner något mer "fel" på porträttet så kan ni gärna säga till, så jag vet i fortsättningen vad jag bör tänka på :)

porträtt teckning

hehe, denhär bilden är lite "off" från orginalet ;P but whatever.

hejdå hej. skall försöka updatera såna här projekt så ofta som möjligt.  c(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0