Anime nendoroid, vill ha!

Dom här söta figurerna från kända animes och tv-spel är ju bara för sköna. Man får en sån längtan att skaffa sådana en vacker dag då jag studerar och har flyttat hemifrån. Eller nej, jag vill ha dom nuu i min hylla!
I ett tidigare inlägg så skrev jag om hetalia karaktärer jag hade hittat som nendoroider, nu hittade jag fler. bland annat finland och sverige. :)

                 

                     Finland                                                    Sverige                
 
                                    
                                   preussen(prussia, oxo min favo hetalia)
 


Men en figur jag riktigt föll för var denhär: Kaito





visst är han söt? ^///^ jag tror jag skall köpa han en vacker dag ;)

Medan jag letade efter andra figurer hittade jag på samma gång nya anime serier som jag blev intresserade av att kolla upp, bland annat Letter Bee och Hakuoki.

Hakuoki + små chibi figurer




Letter Bee



jag tror jag börjar med att checka upp Letter Bee, eftersom den ser mer intressantare ut ;P Men först skall jag se klar Wolf's Rain, en shit bra varg anime jag inte ennu har avslutat med.



Wolf's Rain handlar om om hur den ensamma vita vargen Kiba söker efter den mytomspunna blomsterflickan Cheza (ett biologiskt experiment, en människa skapad från en blomma), som ska leda de sista vargarna till paradiset som väntar på dem efter att nästan alla vargar, eller alla har förmodas ha blivit utrotade för 200 år sedan. Men några, som Kiba, lever bland människor genom att dölja sin vargkropp, och ger därför illusionen av att vara en människa. Kiba möter även tre andra vargar, som också söker efter Cheza, dom är Tsume, Hige och Toboe. (taget ur wiki)

Kommentarer
Postat av: hAnna

bara föräldrar som e skitjobbiga :D

2010-06-17 @ 21:10:33
URL: http://wiu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0