Bc:s bästa



Innan jag berättar om versailles konserten så skall jag posta några minnen från BC tiden. Tiden då man var nördig, allt var en dans på rosor och man var knäpp.
För dom som inte vet vad BC är: det var en manga sajt för ungdomar, men som sedan stängdes pga. trams och oseriösa inlägg osv. Kakkoi var den mäktiga ledaren(bild).

Här är kommentarer som är värda att visa upp på min blogg.
Kommentarerna kommer från före detta Bcmanga.se forumet och diskussinonen handlade om man gillade fenix fåglar eller drakar.

Och  här är första svaret jag hade sparat på datan:

Fenix eller Drake? den 16/01 19:43

Fenix, den vore lättare att gömma för myndigheterna.
"Är det där en Fenix?"
"Nej, det är bara min örn som jag satt eld på"
(Y)

//Sogetard

----------------------------------------

PLUS man kan sälja fenix'ets tårar för flera miljoner spänn :P

// HOUSE

----------------------------------------

FENIX FÖER I HELVETE ;D

fågel fan är ju med i harry potter, coolaste pippin evah!
// Ruffa

----------------------------------------

Haha, jag saknar bc tiderna, dom var så sjuka xD

Sedan fanns det en diskussion som handlade om man föredrog bamse eller pippi långstrump.
Den här bilden var ett svar som någon postade, utan bildkommentar:




+ så fanns det alltid hemliga meddelanden på forumet, speciellt i sandlådan kategorin(flummkategorin)
Hemliga meddelanden kan jag enkelt förklara att det är diskussionsrubriker som råkar placera sig under en annan diskussions rubrik så att man kan läsa det som ett samtal mellan två eller fler personer.

ex. någon skapar en diskussions tråd som heter: Vad heter du på riktigt?
medan en annan skapar en annan diskussion tråd som heter: justin bieber.

Då blir det ju som om någon frågar och någon svarar ;)

Hemliga meddelanden:
klassikern som jag gillar att skämta om :D


 
---------------------------------------



Lol, facepalm direkt.

Jaa vad föregick riktigt på forumet? Allt.

Kända skämt som imma firin ma lazer, shoop da whoop, rick roll, kakkoii och hennes trams makt, awesome face, charlie the unicorn med mera.

Sedan hade vissa många oma hauska och skapade denna bild till sina profil bilder.
 


Så dumt att det blir kul. xP

Och det bästa är teckna av andras profilbild.

Här folk som har tecknat av min fiskmås.








Så jäkla snygga!


Men sedan tragiskt nog(eller kanske bra endå) så stängdes BC för alltid. pga. att alla blev för oseriösa och manga/anime och japan glömdes nästan helt bort(lol).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0